Pangazou Production & Entertainment - Opunso Tinau Atagak Kointutunan Om Koubasanan


Pangazou Penampang adalah Pangazou yang bergelar Pahlawan yang berani untuk mempertahankan kampungnya di Penampang daripada diserang lanun-lanun pada zaman dahulu. Dan tujuan saya untuk membuat blog ini bukanlah mencuri idea orang tetapi untuk menyimpan sejarah-sejarah ini dan juga bersama-sama untuk menaikkan semangat Orang Kadazan Dusun terutama dibahagian Penampang yang bergelar sebagai Pangazou Penampang seperti Monsopiad dan lain-lain Pahlawan Kadzan Dusun Di Penampang.

Tuesday, February 07, 2006

Rangkaian Keluarga Dusun Di Sabah





Gambar di atas adalah gambar dimana "Rangkaian Keluarga Dusun Di Sabah" mempunyai banyak cabang. Ini merupakan Keluarga Dusun yang terbesar Di Sabah. Di Sabah mempunyai ramai etnik budaya yang berbilang kaum. Tujuan saya membuat kajian ini adalah untuk membangunkan semula rakyat sabah dari mana datangnya asal usul mereka terutama kaum Kadazan Dusun Murut (KDCA) dimana kebanyakkan zaman muda-mudi atau remaja zaman sekarang tidak tahu dari mana asal usul mereka..........

Oleh itu saya ingin mengembalikan semangat semua bangsa KadazanDusunMurut di Sabah..... Saya juga membuat penyelidikkan tentang suku kaum di Sabah sebab Sabah mempunyai 42 suku kaum serta budaya dan juga tarian juga kepada loghat di Sabah......
Kepada yang ingin berkongsi dengan saya bolehlah mengisi di guestbook pangazou atau email kepada saya di sebelah kanan side bar...........

Sekian,

Pangazou @ Katama


(P)&(C) Copyright By Perpustakaan Negeri Sabah

Posted by Katama Ronald :: Tuesday, February 07, 2006 :: 3 comments

Post a Comment

---------------oOo---------------